Drømmen om å bygge skole!

Sammen kan vi forandre verden

Utdanning er veien ut av fattigdom!

Vi ønsker å gi barna læring i trygge omgivelser

Bakgrunn:
● Våren 2015 ble Nepal rammet av to store jordskjelv
● Jordskjelvene førte til at over 36000 klasserom ble ødelagt og etterlot 1 million elever ute av stand til å gå tilbake til skolen.
● The Smal World jobber i distriktet Solukhumbu som ligger i den nedre del av Everestregionen. I dette området ble 1045 klasserom ødelagt av jordskjelvet. Vi jobber for å gjenoppbygge skoler i disse områdene. TSW satte straks i gang med å bygge midlertidige klasserom men det er fremdeles nå flere år etter tragedien behov for å gjenoppbygge skoler og hvor det satses på jordskjelvsikre bygning

Vi har satt et ambisiøst mål om å bygge en skole i fjellene i Nepal

The Small World i Nepal og Norge jobber sammen for å nå målet i perioden 2024 – 2025.

  • Det er både motiverende og inspirerende å stå sammen for å bidra til bedre utdanningsmuligheter for barn og ungdom i landet.
  • Vi ønsker å bidra til å bygge skoler i Solukhumbu, som ligger i Everest-området. Ved å bruke lokal kompetanse og arbeidskraft, vil det styrke eierskap for lokalbefolkningen.
  • Skoleprosjektet i Salleri er et prosjekt som knyttes opp mot flere av FN`s bærekraftsmål.

Pedagogiske muligheter i trygge omgivelser

Det fantes en skole i området som ble sterkt skadet av jordskjelvene i 2015. Til nå har undervisningen funnet sted i midlertidige bygninger som ikke bare er usikre, men vinteren og monsunen gjør tilstanden vanskelig.
Vi planlegger å bygge seks jordskjelvsikre og velutstyrte klasserom i landsbyen. Dette vil gi barna trygge og gode klasserom.

I 2021 sto et nytt barnehjem ferdig i Salleri utviklet av The Small World Nepal. Det er det første barnehjemmet i sitt slag i hele distriktet. Målet med prosjektet er å oppdra barn i deres samfunn, kultur og språk med tett oppfølging av lokale ressurser. Det er viktig at barna har et trygt sted å bo, få utdanning og lære mange livsferdigheter, slik som guide trening og hvordan nyttiggjøre seg av turismen i Himalaya, etc.